Silniki elektryczne TORQEEDO Niemcy

  • Travel 503 i 1003
  • Cruise 2.0T i 4.0T
  • Cruise 2.0R i 4.0R
  • Twin Cruise 2.0R i 4.0R
  • Ultralight 403
  • Ultralight 403 C
  • Bateria Power 26-104
  • CHARGER 1700 W
  • SILNIK CRUISE 10.0 R  wersja S (krótka)
  • Silnik CRUISE 10.0 R wersja L (długa)
  • Silnik CRUISE 10.0 wersja XL (extra długa)
  • Bateria POWER 5000-48V
  • Ładowarka CHARGER 650 W
  • Ładowarka 350W

Silniki Torqeedo nagrodzone na targach w Amsterdamie

Prezesi firmy Torqeedo odbierają główną nagrodę w konkursie DAME Design Award.

Nagrodzony silnik Cruise 10 FP ze składaną śrubą.Elektryczne silniki niemieckiej marki Torqeedo podbiły amsterdamskie targi METS. Modele z serii Cruise Pod Drives, przystosowane do montażu pod kadłubami, cieszyły się zainteresowaniem producentów łodzi i zdobyły uznanie jury DAME Design Award. Główną nagrodę w tym prestiżowym konkursie otrzymał silnik Torqeedo Cruise 10 FP (pokonując 116 innych produktów z 26 krajów). Tę jednostkę, o mocy porównywalnej z mocą motorów spalinowych 20 KM, ważącą zaledwie 30 kg, producent poleca armatorom łodzi żaglowych i motorowych o masie do 10 ton. Organizatorzy DAME Design Award oraz eksperci z branży zwrócili uwagę na wydajność silnika, konkurencyjną cenę oraz ekologiczne rozwiązanie, które może być stosowane na wielu różnych łodziach i jachtach. Chwalono także jakość wykonania wszystkich elementów oraz kompaktowe wymiary systemu napędowego. – Jesteśmy zachwyceni. Już drugi raz w ostatnich czterech latach nasze silniki zdobywają na targach METS główną nagrodę – powiedział Christoph Ballin, prezes Torqeedo.

Silniki Torqeedo o symbolu FP (seria Cruise Pod Drives) montowane są pod kadłubami. Gdy armator łodzi żaglowej wybierze model Cruise 10 FP, przedział silnikowy przygotowany dla tradycyjnej jednostki spalinowej będzie niemal pusty. Układ napędowy jest łatwy w montażu, nie wymaga systemu chłodzenia, ani wymiany oleju przekładniowego.

Nowość! Ładowarka 1700W przystosowana do ładowania baterii Power 26-104. Urządzenie działa niczym błyskawica – ładuje baterię w dwie godziny!System napędowy Cruise Pod Drives składa się z lekkiego i wydajnego silnika, składanej dwupłatowej śruby napędowej, centralki sterującej elektroniką, zestawu baterii Power 26-104 (nowoczesne źródło prądu i podstawa systemu napędowego), układu ładowania oraz elektronicznej manetki. Dodatkowo możemy zamontować ploter z dotykowym kolorowym wyświetlaczem oraz wydajne baterie słoneczne. Energię do ładowania baterii można też pobierać z generatora lub hydrogeneratora (gdy płyniemy pod żaglami i wykorzystujemy się wiatru).

Bateria Power 26-104. Serce systemów napędowych Torqeedo.

Warto zwrócić uwagę, że elektryczny silnik z serii Cruise Pod Drives, wraz z systemem niezbędnych elementów, jest łatwy w montażu, nie potrzebuje systemu chłodzenia, ani wymiany oleju przekładniowego. Poza tym zajmuje niewiele miejsca w przestrzeniach kadłuba. To wyzwanie dla konstruktorów jachtów żaglowych – co teraz zrobią z przedziałem silnikowym pod schodami zejściówki?

Najmniejszy silnik z serii Cruise Pod Drives – Torqeedo Cruise 2.0 FP – z powodzeniem zastąpi motor spalinowy o mocy 5 KM i posłuży do napędu jednostki o masie do trzech ton. Natomiast model Cruise 4.0 FP odpowiada silnikowi spalinowemu o mocy 8 KM i może być wykorzystany do napędu jachtu o masie czterech ton. Niedawno stocznia Hanse użyła tej jednostki do budowy systemu napędowego w jachcie żaglowym Hanse 315.

System napędowy z silnikiem Torqeedo Cruise FP, bateriami Power 26-104, ładowarką 1700W, panelami słonecznymi, manetką i wyświetlaczem kontrolnym.

PRĘDKOŚĆ I ZASIĘG
Cruise 10.0 FP + cztery baterie Power 26-104 (24V / 104 Ah) ważące łącznie 96 kg
  Prędkość Zasięg Czas
Wolna żegluga 3,8 węzła (7 km/h) 24,6 mili (45,5 km) 6h 30’
Pełne obroty 17,3 węzła (32 km/h) 15,9 mili (29,5 km) 0h 55’
Cruise 4.0 FP + dwie baterie Power 26-104 (24V / 104 Ah) ważące łącznie 48 kg
  Prędkość Zasięg Czas
Wolna żegluga 2,7 węzła (5 km/h) 26,1 mili (48,3 km) 9h 40’
Pełne obroty 6 węzłów (11 km/h) 7,5 mili (13,9 km) 1h 15’
Cruise 2.0 FP + dwie akumulatory ołowiowe (2 x 12V / 200 Ah) ważące łącznie 120 kg
  Prędkość Zasięg Czas
Wolna żegluga 2,7 węzła (5 km/h) 24,3 mili (45 km) 9h 00’
Pełne obroty 6 węzłów (11 km/h) 10,5 mili (19,5 km) 1h 45’

Wszystkie silniki są wodoodporne, nie korodują i są przystosowane do pracy w słonej wodzie. Mają komputery pokładowe z odbiornikiem GPS oraz elektroniczne manetki z wyświetlaczami informującymi o prędkości łodzi, poborze mocy, czasie żeglugi i zasięgu. Podczas targów METS niemiecki producent zaprezentował nowe modele manetek do silników Torqeedo Cruise R (jednostki zaburtowe), Cruise FP (modele montowane pod kadłubami) oraz do najmocniejszych motorów Deep Blue, które główną nagrodę w konkursie DAME Design Award zdobyły przed czterema laty.

Jacht Hanse 315 napędzany silnikiem Torqeedo Cruise FP. Producent poleca nową manetkę Top-Mount z wyświetlaczem.

Magazyn Wiatr


Przeczytaj inne nasze artykuły

  • Moc bez hałasu i spalin
  • Silniki elektryczne teraz także dla motorowodniaków i żeglarzy
  • Niech moc będzie z tobą
  • Nowe modele silników Torqeedo '2016
  • Silniki Torqeedo nagrodzone na targach w Amsterdamie