Travel 503 i 1003

travel-1003.jpg\

Niemiecka firma Torqeedo GmbH ze Starnbergu na sezon 2011 przygotowała nowe cztery wersje elektrycznego silnika zaburtowego. Wszystkie wersje wyposażone są w litowo-manganowe baterie o dużej wydajności i bardzo długiej żywotności. Bateria ma prosty i łatwy system wpinania w silnik. Po rozładowaniu baterii odpinamy ją z silnika i ładujemy w domu (dołączoną ładowarką). Czas ładowania w pełni rozładowanego akumulatora waha się do 8 godzin TRAVEL 503, do 10 godzin TRAVEL 1003. Spodziewana żywotność: Ilość cykli nie jest głównym czynnikiem wpływającym na żywotność akumulatora litowo-manganowego. Akumulator nie ma efektu pamięci. Generalnie należy przyjąć spadek pojemności ok. 4% na rok. Starzenie się akumulatora jest szybsze, jeśli narazi się go na dłuższe działanie wysokiej temperatury, a także jeśli przechowuje się przez dłuższy czas przy pełnym naładowaniu. Dlatego akumulator można użytkować w wysokiej temperaturze - jednak jak najmniej wystawiać go na działanie promieni słonecznych. Jeśli go nie używamy - przechowywać w chłodnym miejscu. Jeśli bateria ma być przechowywana przez dłuższy czas, jej poziom naładowania powinien wynosić ok. 50%. Wszystkie baterie do Traveli można ładować energią słoneczną w trakcie pracy. Kontakt do ładowania akceptuje ładowarkę dołączoną do każdego silnika. Silniki są wodoszczelne - odporne na całkowite zanurzenie - wyłączają się natychmiast w przypadku wpadnięcia silnika do wody. Bezpieczeństwo: silnik wyłącza się, gdy wyjęta zostanie zrywka-klucz magnetyczny. Zrywka w czasie pływania powinna być przymocowana do nadgarstka lub kamizelki ratunkowej.

ZALETY SUPER MOCNYCH NOWYCH SILNIKÓW TRAVEL

  Moc silnika Napięcie baterii Masa
Travel 503 1,5HP 29,6 V 12,7 kg (S) - wersja krótka
13,3 kg (L) - wersja długa
Travel 1003 3,0HP 29,6 V
(zintegrowany akumulator)
13,4 kg (S) - wersja krótka
14,0 kg (L) - wersja długa

NOWOŚĆ 2014 - torba na silnik i baterię Torqeedo

Travel 503 / 1003Travel 503 / 1003Travel 503 / 1003TORQEEDO - Torba na silnik i baterię